Πως ξεκινήσατε να ασχολείστε με το χορό;

Από μικρός μου άρεσε ο χορός και ονειρευόμουν να γίνω χορευτής. Παρακολουθώντας διάφορες παραστάσεις, αποφάσισα να ασχοληθώ ουσιαστικά με το χορό, γιατί συνειδητοποίησα ότι αυτό με εκφράζει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας δάσκαλος χορού ;

Θεωρώ ότι πιο ουσιαστικό από το να χορογραφείς και να χορεύεις, είναι να είσαι δάσκαλος γιατί πρέπει να έχεις ουσιαστική κατάρτιση του αντικειμένου, μεταδοτικότητα και καλή επικοινωνία με τους μαθητές.
Πιστεύω ότι δεν έχει να κάνει μόνο με τη τεχνική του σώματος αλλά και την ψυχική καλλιέργεια.

Ποια θεωρείτε ότι είναι η κατάσταση του χορού στην Ελλάδα (εκπαίδευση, χορευτικές παραστάσεις); Υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης;

Πιστεύω ότι υπάρχουν άνθρωποι στο χώρο που μέσα από την προσωπική τους ανησυχία και προσπάθεια, έχουν κατορθώσει να τον καταστήσουν σαν μια τέχνη ισάξια με τις άλλες. Φυσικά υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης εφόσον βέβαια δοθούν τα ίδια κίνητρα και οι απαραίτητες ενισχύσεις που δίδονται για τις υπόλοιπες αναγνωρισμένες τέχνες.

Ποια είναι τα πρότυπά σας;

Παρακολουθώ την εξέλιξη των σύγχρονων ομάδων χορού και ειδικά μου αρέσουν σαν ξένοι χορογράφοι οι Κύρι Γκίλιαν και η Πίνα Μπάους.

Υπάρχουν κάποιοι ξένοι καλλιτέχνες που θαυμάζετε;

Μου αρέσει η δουλειά του Μπόμπ Γουίλσον, στον κινηματογράφο θαυμάζω τη δουλειά του Αλμοδοβάρ.

Με ποια κριτήρια επιλέγετε τις δουλειές που σας προτείνονται;

Πάνω από όλα παίζουν ρόλο οι συνεργάτες μου και κατά πόσο μέσα από την «συγκεκριμένη πρόταση»μπορώ να εκφραστώ και να βοηθήσω με τη δουλειά μου στο τελικό αποτέλεσμα.

Ποιες προϋποθέσεις πρέπει να ισχύουν για να είναι μια συνεργασία καλή;

Θεωρώ τέλεια μια συνεργασία όταν μεταξύ των συντελεστών (σκηνογράφος, μουσικός, ενδυματολόγος, κ.α) υπάρχει κοινή γλώσσα, καλή ατμόσφαιρα, άρα και τέλειο αποτέλεσμα.

Πιστεύετε ότι κάποιες από τις δουλειές σας απευθύνονται σε περιορισμένο κοινό;

Θεωρώ ότι οι δουλειές μου απευθύνονται στο ευρύτερο κοινό αλλά ταυτόχρονα με τη σύγχρονη ομάδα χορού «DANCEMANIA» προσπαθώ να πειραματιστώ και με νέες μορφές έκφρασης ,που ίσως αφορά ένα πιο υποψιασμένο κοινό.

Από τι εμπνέεστε για να κάνετε μια χορογραφία;

Εάν πρόκειται για θεατρικό έργο λαμβάνω υπ¨ όψιν το κείμενο του συγγραφέα, και γενικότερα σε όλες τις δουλειές μου προσπαθώ να δω τα πράγματα μέσα από μια πιο σύγχρονη ματιά.

Η τεχνική ή η έκφραση συναισθήματος-έμπνευση προέχει για ένα χορευτή; Ποια είναι η σχέση μεταξύ αυτών των δύο στοιχείων;

Για την καλλιτεχνική υπόσταση ενός χορευτή θεωρώ ότι είναι εξίσου σημαντικά και αλληλένδετα η τεχνική και η έκφραση συναισθήματος.

Σας επηρεάζουν οι κριτικές;

Όταν η κριτική είναι εμπεριστατωμένη, όχι απλά με επηρεάζει αλλά με βοηθάει να εξελιχθώ.

Τι σημαίνει για σας καταξίωση;

Για μένα καταξίωση είναι να κοιτάζω τις παλιές μου δουλειές και να αισθάνομαι την ίδια ικανοποίηση αλλά και όταν οι άλλοι βλέπουν τις χορογραφίες μου να αναγνωρίζουν τα χαρακτηριστικά της δουλειάς μου.

Πότε θεωρείτε επιτυχημένη μια χορογραφία σας ;Όταν έχει την ανταπόκριση του κοινού ή όταν το αποτέλεσμα ικανοποιεί εσάς ,ακόμα κι όταν το κοινό δεν το δέχεται όπως θα θέλατε;

Σαφώς μου αρέσει η αποδοχή του κοινού και το χειροκρότημά του, αλλά πιστεύω ότι ο καλλιτέχνης προκειμένου να υλοποιήσει το όραμα του, προχωράει μερικές φορές και χωρίς αυτό.

Ποια διαφορά υπάρχει ανάμεσα στη διδασκαλία σε σχολή χορού και σε δραματική σχολή;

Σε μια σχολή χορού διδάσκεις σε άτομα που το αντικείμενο τους είναι αποκλειστικά ο χορός ενώ σε μια δραματική σχολή είναι συμπληρωματικό μεν αλλά απαραίτητο, γιατί εντάσσεται μέσα σε ένα πρόγραμμα θεατρικών σπουδών.

Ποια είναι η διαφορά στην επικοινωνία του χορογράφου με χορευτές, ηθοποιούς και ανθρώπους του θεάματος;

Με τους χορευτές μιλάς την ίδια γλώσσα ,ενώ με τους ηθοποιούς πρέπει να βρεις διαφορετικούς κώδικες επικοινωνίας ώστε να μπορέσουν να ενταχθούν σε μια χορογραφία. Και στις δυο περιπτώσεις όμως χρησιμοποιείς τη γλώσσα του σώματος.

Προτιμάτε να χορεύετε ή να χορογραφείτε; Είναι πιο δύσκολο να χορογραφείτε τον εαυτό σας από το να χορογραφείτε άλλους χορευτές;

Προτιμώ να χορογραφώ από το να χορεύω και θεωρώ πιο δημιουργικό να χορογραφείς μια ομάδα ανθρώπων παρά τον εαυτό σου.

Έχετε παρατηρήσει κάποια αλλαγή στον τρόπο που επιλέγετε να χορογραφείτε από τότε που ξεκινήσατε την καριέρα σας;

Σε κάθε δουλειά οφείλεις να ανανεώνεις τον εαυτό σου, να προχωράς σημαντικά χωρίς να επαναλαμβάνεσαι.

Υπάρχει κάποιο θεατρικό έργο που θα επιθυμούσατε πολύ να χορογραφήσετε;

Θα ήθελα πολύ να χορογραφήσω ένα κύκλο τραγωδιών του Ευριπίδη, τον οποίο θα διαπερνά ένας κοινός χορογραφικός κώδικας κι αυτό γιατί πιστεύω ότι στον Ευριπίδη και σε πολλά από τα έργα του υπάρχουν πολλά στοιχεία της σημερινής ανήσυχης εποχής.

Έχει η τέχνη λυτρωτική δύναμη για τον δημιουργό και το κοινό του;

Αν δεν είχε ένα τέτοιο ρόλο η τέχνη θα είχε αυτοκαταργηθεί μέσα από το πέρασμα των αιώνων .Ειδικά , η τέχνη του χορού που είναι μια από τις παλαιότερες ,συνεχίζει να έχει την ίδια δύναμη ακόμη και σήμερα που στην εποχή της έντονης κίνησης τα συναισθήματα του ανθρώπου αδρανοποιούνται μέσα του.

Νιώθετε την ανάγκη να εκφραστείτε μέσα από κάποια άλλη τέχνη πλην του χορού;

Ήδη στις μουσικές σκηνές επωμίζομαι το ρόλο του σκηνοθέτη. Θα ήθελα κάποια στιγμή να σκηνοθετήσω ένα μιούζικαλ, όπου θα είχα λόγο και για τις άλλες μορφές τέχνης.

Πως επηρεάζει ο χώρος την χορογραφία (κλειστό θέατρο «Επίδαυρος», τηλεοπτικά πλατό, πίστα νυχτερινού κέντρου);

Σαφώς η Επίδαυρος προξενεί ένα δέος. Είναι ο χώρος όπου δοκιμάστηκε εκεί για πρώτη φορά ο λόγος –όρχηση- μέλος. Στα τηλεοπτικά πλατό και χορογραφείς διαφορετικά και το αποτέλεσμα εξαρτάται από την τηλεσκηνοθεσία στην οποία πρέπει να έχει πάντα λόγο ο χορογράφος.
Η μουσική σκηνή –πίστα δεν είναι εύκολη δουλειά. Είναι μια βραδινή τελετουργία που έχει να κάνει με τις ανάγκες ενός καινούργιου και παράξενου πολιτισμού. Πρέπει να σέβεσαι κάθε χώρο, δεν έχει σημασία ποιος καθαγιάστηκε πρώτος.

Θα θέλατε να δουλέψετε στο εξωτερικό; Αν ναι, για ποιο λόγο;

Μια δουλειά στο εξωτερικό δεν είναι μόνο απόδειξη ισχύος ή καταξίωσης. Είναι και η προσωπική σου δοκιμασία ότι ξεφεύγεις από τα στενά όρια της χώρας σου. Ο χορός είναι η μόνη τέχνη που δεν χρειάζεται διαβατήριο ή υπότιτλους .Είναι η πλέον «παγκοσμιοποιημένη» τέχνη, που μπορεί να γίνει κατανοητή χωρίς διαμεσολαβήσεις.